آلمان و آرژانتین برای سومین بار در فینال به مصاف هم می روند

بعد از یک جام جهانی پر فراز و نشیب با شگفتی های فراوان آلمان با 3 قهرمانی و آرژانتین با 2 قهرمانی این دو تیم برای سومین بار در فینال رقابت های جام جهانی در ماراکانا به مصاف یکدیگر می روند.
اولین بار آلماان و آرژانتین در 1986 با یکدیگر در فینال رو به رو شدند که آرژانتین با نتیجه ی 3-2 به قهرمانی رسید ولی آلمان 4 سال بعد انتقام خود را با نتیجه ی 1-0 از آن ها گرفت. آلمان هم چنین با ایتالیا در سال های 1970 و 1994 در فینال جام جهانی بازی کرده است. آلمان برای 8امین بار به فینال جام جهانی راه یافته است و اگر بتواند قهرمان شود اولین تیم اروپایی خواهد بود که در آمرریکای جنوبی به قهرمانی رسیده است. مردان یوآخیم لو(Joachim Low) با پیروزی 7-1 مقابل میزبان در نیمه نهایی از اعتماد به نفس زیادی برخوردار هستند. در هر بازی 6 بازیکن این تیم از باشگاه بایرن مونیخ بوده اند که ترکیبی مسحورکننده و با قدرتی تشکیل داده اند.
آرژانتینی ها نیز با پنالتی وقت های اضافه در برابر هلند به پیروزی رسیدند و به فینال راه یافتند. مسی (Messi) توانسته در این رقابت ها 82 دریبل بزند و در همه ی بازی ها بهترین بازیکن زمین شود. هم چنین خاویر ماسکرانو(Javier Mascherano) در مجموع تا این جای مسابقات 552 پاس در جریان بازی ها داده است.

بازی:

 آلمان- آرژانتین، استادیوم ماراکانا، ریو دژانیرو، 00:30 (IRDT)

آیا می دانستید؟

اگر آلمان قهرمان مسابقات شود. اروپا اولین قاره ای خواهد بود که برای اولین بار سه بار پی در پی کشورهایی از این قاره به قهرمانی رسیده اند: آلمان 2006 و اسپانیا 2010
اگر آرژانتین به قهرمانی برسد پیرترین تیم قهرمان با میانگین سنی 28 سال و 336 روز در جام جهانی خواهد بود. رکورد قبلی تیم ایتالیا با میانگین 28 سال 262 روز در سال 2006 بود.
تاکنون 6 کشور میزبان در خاک کشورشان به قهرمانی رسیده اند: اروگوئه (1930)، ایتالیا (1934)، انگلیس (1966)، آلمان غربی (1974)، آرژانتین (1978)، فرانسه (1998). برزیل و مکزیک نیز هر دو 2بار میزبان رقابت های جام جهانی بوده اند.
توماس مولر (Thomas Muller) به جمع 13 بازیکنی پیوست که در جام جهانی 10 گل و یا بیشتر به ثمر رسانده اند که 4 نفر از آن ها نیز آلمانی می باشند: هلموت ران(Helmut Rahn) (10)، گرد مولر(Gerd Muller) (14)، یورگن کلینزمن(Jurgen Klinsmann) (11) و در آخر بیشترین رکوردار میروسلاف کلوزه(Miroslav Klose) (16)

در چنین روزی:

درحالی که در 13 جولای  1930 برف می بارید. در ساعت 15:00 به وقت محلی در مونتویدیو اروگوئه دو بازی برگزار می شد: فرانسه و مکزیک در استادیوم پوسیدوس که فقط گنجایش 5 هزار نفر را داشت. آمریکا و بلژیک در استادیوم پارک سنترال که ظرفیت 23 هزار تماشاگر را داشت. فرانسه مکزیک را 4-1 و آمریکا 3-0 بلژیک را مغلوب کرد. اروگوئه نیز در بازی آخر 4-2 مقابل آرژانتین به قهرمانی رسید.
  • توسط مدیر سایت
  • یکشنبه 22 تیر 1393
  • 4281
  • آلمان , آرژانتین ,

اخبار مرتبط

اظهارات سابه یا قبل از بازی در فینال
اظهارات یوآخیم لو قبل از بازی در فینال
مصاحبه ی شوان اشتایگر قبل از بازی فینال
<div dir="rtl" left;"="">الجزایر به جمع 16 تیم برتر جام راه یافت
ایران در مقابل مدعی عنوان قهرمانی به میدان خواهد رفت

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند